سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی 9 عامل موثر در قیمت پخش خودرو

امروزه ضبط ماشین از جمله لوازم جانبی های محبوب و پرفروش خودرو می باشد. افراد زیادی علاقمند به موسیقی گوش دادن در حین رانندگی می باشند. از این رو ضبط ماشین در بازار جزو پرفروش ترین لوازم جانبی های خودرو محسوب می شود. عوامل زیادی در قیمت ضبط ماشین موثر می باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم. توجه کنید که مدل های مختلفی از ضبط ماشین در بازار عرضه می گردد که همین موضوع سبب شده تا انتخاب برای افراد سخت شود. در ادامه ما به بررسی دلایل اختلاف قیمت مدل های ضبط می پردازیم  .

عوامل موثر در قیمت ضبط ماشین

  • قابلیت بلوتوث
  • پورت های ورودی
  • نوع آی سی
  • خروجی RCA
  • نوع هیت سینک
  • نوع نمایشگر
  • برند
  • حداکثر صدای خروجی
  • قابلیت جدا شدن پنل و …

همان طور که در بالاتر گفتیم، عوامل متعددی در قیمت ضبط ماشین تاثیر گذار است که دراینجا به تعدادی از آن ها اشاره کردیم. البته توجه کنید که با توجه به تنوع بالای ضبط ها در بازار، امکان بررسی تمامی امکانات و ویژگی ها وجود ندارد و ما در اینجا به چند مورد از مهم ترین ویژگی های ضبط خودرو اشاره می کنیم. در ادامه عوامل موثر در قیمت پخش خودرو را باهم بررسی می کنیم.

بررسی 9 عامل موثر در قیمت پخش خودرو

لازم است در هنگام خرید ضبط خودرو، در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید ضبط بهتری خریداری کنید. پس اگر قصد خرید پخش خودرو دارید حتما در ادامه باما همراه باشید. 

1.قابلیت بلوتوث پخش خودرو

قابلیت بلوتوث از جمله قابلیت های کاربردی و مهم برای خریداران ضبط خودرو می باشد. ضبطی که دارای این قابلیت نباشد، مسلما نسبت به ضبطی با این قابلیت ارزان تر است. اگر این قابلیت برای شما اهمیتی ندارد می توانید برای سراغ ضبط هایی بروید که ان قابلیت را ندارند و هزینه کمتری پرداخت کنید.

2.پورت های ورودی ضبط ماشین

ضبط های خودرو دارای پورت های مختلفی می باشند. از انواع پورت های ورودی ضبط خودرو می توان به پورت AUX، USB و MICRO SD یا  SD اشاره کرد. از طریق پورت AUX می توانید تلفن همراه خود را به ضبط متصل کنید اما برای این کار نیاز به یک کابل AUX دارید. از پورت ورودی USB می توانید برای اتصال فلش استفاده کنید. البته برخی از ضبط های خودرو دارای دو پورت USB می باشند که یکی از آن ها مخصوص اتصال فلش و دیگری مخصوص شارژ کردن تلفن همراه می باشد. ضبط های خودرویی که دارای دو پورت USB هستند نسبتا قیمت بالاتری دارند.

3.نوع آی سی ضبط

آی سی یکی از اصلی ترین بخش های ضبط می باشد که قادر به دریافت و تولید فرکانس های صدا می باشد. برخی از ضبط های خودرو از نوع آی سی بزرگ مدل 7388 می باشند که این گونه ضبط نسبت به سایر ضبط های آی سی کوچک، کیفیت صدای بهتری دارند. درواقع نوع آی سی در کیفیت صدای تولید شده موثر است. ضبط های خودرویی که از نوع آی سی بزرگ می باشند قیمت بالاتری دارند. 

4. خروجی RCA پخش ماشین

خروجی RCA برای انتقال صدا به دستگاه های دیگر استفاده می شود. شما می توانید از این طریق ضبط را به آمپلی فایر متصل کنید تا کیفیت صدای بهتری تولید شود. هم چنین برای نصب سیستم حرفه ای به این خروجی نیاز دارید. ضبط هایی که دارای خروجی RCA هستند، امکان اتصال به سابووفر را فراهم می کنند. این خروجی نیز از عوامل موثر در قیمت پخش خودرو می باشد.

5.نوع هیت سینک ضبط

هیت سینک نوعی مبدل حرارتی است که قادر به کنترل حرارت تولیدی از قطعات الکترونیکی است. هیت سینک حرارت را جذب کرده و در اطراف پخش می کند. درواقع این قطعه سبب می گردد تا دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد و دیرتر خراب شود. هرچه هیت سینک بزرگتر باشد عمل گرماگیری بهتر انجام می گردد. این موضوع نیز در قیمت ضبط ماشین بی تاثیر نیست.

6.نوع نمایشگر

نمایشگر از جمله مهم ترین عوامل در قیمت ضبط خودرو می باشد. ضبط های خودرو از لحاظ اندازه به 2 سایز 1DIN و 2DIN تقسیم می شوند. ضبط های لمسی از نوع 2DIN هستند و دوبرابر ضبط های 1DIN می باشند. این نوع ضبط ها به دلیل نوع نمایشگر دارای قیمت بالاتری هستند. البته ضبط مورد نظر باید مناسب برای خودروی شما باشد. به طور مثال برای خودروهایی چون پراید، پرشیا، 206، 405 و … ضبط با سایز 1DIN مناسب می باشد.

7.برند ضبط ماشین

از میان عوامل گفته شده موثر ترین عامل در قیمت ضبط ماشین، برند می باشد. چه بسا ضبط هایی که امکانات بسیار محدودی دارند اما به دلیل برند شناخته شده دارای قیمت بسیار بالایی می باشند. در هنگام خرید نباید برند ضبط ماشین را نادیده گرفت اما قرار دادن آن به عنوان ملاک اصلی روش درستی نیست.

8.حداکثر صدای خروجی ضبط

حداکثر صدای خروجی نیز در از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشت. این میزان نشان دهنده قدرت صدای خروجی می باشد. میزان 55 وات به بالا برای این مورد مناسب است و نشان از کیفیت صدای بالای ضبط دارد.

9.قابلیت جدا شدن پنل ضبط

این موضوع از موضوعاتی است که برای افراد زیادی دارای اهمیت است. چراکه برخی از افراد می خواهند بعد از پیاده شدن از خودرو پنل ضبط را جدا کرده و با خود ببرند. به همین علت به سراغ اینگونه ضبط ها می روند. شما نیز اگر به این موضوع اهمیت می دهید لازم است ضبط پنل جدا تهیه کنید. این مورد نیز در قیمت ضبط تاثیر گذار است.