سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع دزدگیر خودرو و نکاتی برای انتخاب بهترین دزدگیر خودرو

 

درست است که اکثر خودروها با دزدگیر داخلی ساخته می شوند، اما با نصب دزدگیری که مطابق با آخرین تکنولوژی دنیا کار می کند، می توان از ماشین خود بیشتر محافظت کنید. از آنجایی که بسیاری از سیستم های امنیتی قدیمی توسط سارقان باتجربه خودرو دور زده می شوند، داشتن یک سیستم هشدار به روز بسیار مهم است. با ما بمانید تا  در ادامه در مورد اهمیت و مزایای دزدگیر خودرو، انواع دزدگیر و عملکرد آنها و نکاتی برای انتخاب بهترین دزدگیر خودرو صحبت کنیم   .

برای خرید عمده دزدگیر ماشین روی لینک کلیک کنید.

اهمیت و مزایای دزدگیر خودرو

احتمال سرقت خودرو در برخی جاها بیشتر از جاهای دیگر است، اما سرقت خودرو چیزی است که همه جا اتفاق می افتد. از آنجایی که خودروی شما یکی از گران‌ترین دارایی‌های شماست، احتمالاً به نصب دزدگیر روی آن فکر کرده‌اید.

هدف اصلی دزدگیر خودرو جلوگیری از سرقت است. به این ترتیب یا دزدها را می ترساند یا ماشین را از کار می اندازد. البته کارایی سیستم های هشدار خودرو برای برآورده کردن انتظارات کافی نیست. حتی پیچیده ترین وسایل را می توان توسط مجرمان باهوش دور زد. اما اگر سیستم ضد سرقت خوبی روی خودرو نصب شده باشد:

·        پیدا کردن ماشین در یک پارکینگ عمومی آسان تر است. فقط دکمه کنترل از راه دور را فشار دهید تا سیستم امنیتی فعال شود و به شما اطلاع دهد که ماشین کجاست.

·        آرامش بیشتری دارید و کمتر نگران سرقت ماشین هستید.

·        شما می توانید ماشین را در هر لحظه نظارت کنید. اکثر سیستم های دزدگیر خودرو دارای اپلیکیشن گوشی هوشمند هستند. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد که زنگ هشدار را از راه دور روشن و خاموش کند. همچنین، امنیت آن را می توان در هر زمان به طور کامل کنترل کرد.

·        خطر دزدیده شدن خودرو کاهش می یابد. به خصوص اگر ماشینی دارید که در پارکینگ های عمومی پارک می کنید. گاهی اوقات حتی آرم یک سیستم هشدار با کیفیت بالا می تواند دزد را منصرف کند..

انواع دزدگیر خودرو و عملکرد آنها

1-  دزدگیر پسیو

سیستم هشدار پسیو یا غیرفعال رایج ترین نوع زنگ هشدار است و پس از برداشتن سوئیچ و قفل کردن درب به طور خودکار فعال می شود.  این ویژگی باعث می شود دیگر نگران فعال کردن زنگ هشدار دزدگیر  نباشید. مشکل این آلارم این است که گاهی اوقات خیلی زود فعال می شود. مثلا وقتی می خواهید خریدهای داخل ماشین را بردارید باید همیشه دزدگیر را خاموش کنید. با این حال، امنیت بالای آن را نمی توان نادیده گرفت.

2- دزدگیر ماشین فعال

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، دزدگیر فعال خودرو زنگ هشداری است که به صورت دستی فعال می شود. اکثر رانندگان با این نوع دزدگیر آشنایی دارند. دزدگیر فعال باید پس از پارک خودرو و بسته شدن تمام درها فعال شود. این کار معمولاً با کنترل از راه دور انجام می شود.

در این نوع آلارم، زمانی که می خواهید صندوق عقب را خالی کنید، نیازی به خاموش کردن دزدگیر ندارید و مشکل مدل قبل را ندارد. اما مشکلی که این نوع دزدگیرها دارند این است که ممکن است راننده فراموش کند که دزدگیر را فعال کند.

3-  دزدگیر ردیاب خودرو

اگر خودرو به سرقت رفت، با استفاده از  GPS از سیستم موقعیت یابی جهانیبرای نظارت و ردیابی وسیله نقلیه استفاده می شود. این آلارم ها به شما این امکان را می دهند که موقعیت جغرافیایی خودرو را به دقت بررسی کنید و در صورت تغییر مکان خودرو پیام هشدار دریافت کنید. در حال حاضر، استفاده این دزدگیرها چندان رایج نیستند؛ اما به دلیل امنیت بالا، احتمالاً در آینده بسیار محبوب خواهند شد.

ویژگی های دزدگیر ردیاب خودرو

·        شما می توانید موقعیت وسیله نقلیه خود را در هر لحظه نظارت کنید.

·        دزدگیر ردیاب دار ها می توانند شما را از هشدارهایی مانند تغییرات ناگهانی موقعیت، خروج از محدودیت های تعیین شده یا ورود به محدودیت های خاص مطلع کنند.

·        برخی از این آلارم‌ها این قابلیت را دارند که مسیرهای طی شده را در بازه‌های زمانی مشخص بررسی کنند.

·        برخی از مدل‌های هشدار GPS به شما امکان می‌دهند از راه دور اقداماتی مانند روشن و خاموش کردن موتور خودرو یا قفل و باز کردن قفل درها را انجام دهید.

·        آژارهای بیشترGPS ماشین ها دارای برنامه های کاربردی تلفن همراه هستند که به شما امکان می دهد وسیله نقلیه خود را از راه دور کنترل و نظارت کنید.

4-  دزدگیر ماشین ایموبلایزر

زمانی که فردی سعی می کند وارد خودرو شود و آن را روشن کند، سیستم ایموبلایزر کلید یا کارت هوشمند را بررسی می کند. اگر کلید با کلید ذخیره شده در حافظه سیستم مطابقت نداشته باشد، خودرو قفل می شود و راه اندازی نمی شود. این ویژگی باعث می‌شود سارقان نتوانند ماشین را به راحتی با استفاده از کلیدها یا ترفندهای معمولی بدزدند.آژیرهای ایموبلایزر به دلیل کاهش احتمال سرقت و افزایش امنیت خودرو در نظر گرفته شده است.

5-  دزدگیر صوتی ماشین

با این نوع دزدگیر، سیستم روشنایی خودرو فعال می شود و بوق خودرو به صدا در می آید. این بوق تا زمانی که مالک خودرو اقدام به قطع کردن آن نکند، بی وقفه ادامه خواهد داشت. این نوع دزدگیر از رایج ترین نوع دزدگیر ماشین است که اکثر افراد از آن دارند.

6-  دزدگیر ماشین بی صدا

این دزدگیر به هنگام رخ دادن اتفاق و ضربه ای، هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و نه صدای آژیری از آن می شنوید و نه چراغ های ماشین روشن می شوند. تنها کاری که این دزدگیر انجام می دهد این است که بدون علائم ظاهری، یک پیامک برای مالک ارسال می کند تا آن شخص اقدامات لازم را جهت ارتباط با پلیس انجام دهد.

قطعات دزدگیر خودرو

1- دزدگیر ساده

دزدگیرهای ساده معمولا از 3 بخش اصلی تشکیل می شوند:

·        حداقل دارای یک حسگر و سنسور

·        چراغ های چشمک زن و یا آژیر هشدار خطر

·        واحد کنترل برای بررسی عملکرد صحیح دزدگیر

اگر به سیستم های دزدگیر اتومبیل ساده نگاه کنید، به راحتی می توانید نحوه عملکرد آنها را درک کنید. در این نوع دزدگیرها یک سنسور بر روی درب راننده نصب می شود و با باز شدن درب، سیستم فعال می شود. هنگامی که سیستم فعال می شود، سیگنالی به واحد کنترل ارسال می شود و آژیر را فعال می کند تا توجه را به خودرو جلب کند.

2- دزدگیرهای پیشرفته

اجزای سیستم های دزدگیر پیچیده و پیشرفته خودروها معمولا شامل:

·        واحد کنترل مرکزی که به مغز سیستم دزدگیر خودرو معروف است و وظیفه کنترل تمامی سنسورها و عملگرها را بر عهده دارد.

·        حسگرها که مسئول تشخیص فعالیت های مشکوک در خودرو هستند. انواع مختلفی از سنسورها وجود دارد. مانند: سنسورهای حرکت، حسگرهای ضربه و ...

·        فعال کننده ها که مسئول فعال سازی سیستم دزدگیر خودرو هستند. عملگرها و فعال کننده ها می تواند شامل انواع اژیر هشدار، چراغ های چشمک زن و قفل مرکزی باشند.

·        فرستنده ها که قابل حمل هستند و از راه دور می توان به وسیله آنها دزدگیر را فعال یا غیرفهال کرد.

·        گیرنده که در واقع یک دستگاه برای دریافت پیغام های فرستنده است که در واحد کنترل مرکزی تعبیه شده و دستورات را انجام می دهد.