سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نحوه کپی کردن ریموت دزدگیر

برای کپی کردن ریموت دزدگیر ماشین لازم است ابتدا اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید تا بتوانید اینکار را انجام دهیدهمچنین  لازم است مواردی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید فرکانس را مشخص کنید و یک ریموت با همان فرکانس را برای کپی کردن انتخاب کنید. همچنین لازم است قبل از شروع کار، ریموت ها را ریست کنید و آنها را برای کپی کردن اماده کنید در ادامه با استیلاک مرکز پخش عمده دزدگیر ماشین همراه باشید تا نحوه کپی کردن ریموت دزدگیر را به شما آموزش دهد.

نحوه کپی کردن ریموت دزدگیر ماشین

1-  مراحل تعیین فرکانس:

برای تعریف و کپی ریموت در مرحله اول، باید فرکانس یا طول موجی که ریموت اصلی روی آن فعال است را بدانید. برای دانستن این طول موج اگر دستگاه فرکانس یاب در دسترس دارید، باید ریموت اصلی را در محل خاصی که روی دستگاه مشخص شده است قرار دهید و هر دکمه ای را روی ریموت اصلی فشار دهید. در این زمان، طول موج کنترل از راه دور اصلی شما روی صفحه دستگاه نمایش داده می شود.

اما، اگر به فرکانس یاب دسترسی ندارید، می‌توانید با باز کردن آن و خواندن شماره کریستال کنترل از راه دور، از نحوه عملکرد آن مطلع شوید.

پس از تعیین طول موج کنترل از راه دور اصلی، باید یک کنترل از راه دور بلوتوث با همان طول موج و فرکانس انتخاب کنید و مرحله بعدی را انجام دهید.

انواع کنترل از راه دور بلوتوث با فرکانسهای زیر در دسترس هستند:

·       فرکانس 433: اگر ریموت با این فرکانس دارید می توانید از بازار تهیه کنید. این فرکانس بیشتر برای جک های درب استفاده می شود.

·       ریموت با فرکانس 315:  اگر ریموت با این فرکانس دارید می توانید از بازار تهیه کنید. این فرکانس بیشتر برای دزدگیر اتومبیل استفاده می شود.

·       ریموت فرکانس متغیر:این ریموت ها با قابلیت تنظیم فرکانس که آماده نیست تهیه شده اند. تا بتوانید پیچ ??هایفرکانسمخصوصآنهاراتنظیمکنیدتابهفرکانسموردنظربرسند. بهطورمعمولاینریموتهافرکانسهایبین 315 و 433 راپوششمیدهند.

2- مراحل آماده سازی برای ریموت دوم یا ریموت کپی شونده

در این مرحله دومین ریموت (قابل کپی) را که می خواهیم برای مشتری تهیه کنیم آماده می کنیم که به آن آماده سازی خام یا از راه دور می گویند. ریموت‌های بلوتوث (یا یونیورسال) معمولاً به دو صورت خام یا آماده برای کدنویسی در دسترس هستند (این کنترل‌های از راه دور معمولاً برای کدگیری آماده نیستند).

روش اول:

دکمه های قفل و باز کردن ریموت (دو دکمه بزرگ ریموت) را به طور همزمان فشار دهید، پس از چند ثانیه ریموت 3 بار پشت سر هم چشمک می زند، سپس دکمه را فشار دهید. دکمه قفل را در حالی که نگه می‌دارید، باز کردن قفل دکمه را فشار دهید (در حالی که دکمه قفل هنوز فشار داده شده است)، سپس دکمه باز کردن را چندین بار پشت سر هم فشار می‌دهید، اکنون چراغ کنترل از راه دور شما متوالی چشمک می‌زند

دکمه قفل را نیز در آخرین مرحله رها کنید. نشانه خام بودن و آماده بودن ریموت شما این است که پس از این مرحله با فشار دادن هرکدام از دکمه های روی ریموت، چراغ ریموت شما روشن نمی شود. 

روش دوم:

در این روش باید دکمه قفل و دکمه باز کردن (دو دکمه بزرگ ریموت) را به طور همزمان فشار دهید و آن را به مدت 25 تا 30 ثانیه نگه دارید، پس از این مدت ریموت شما خام شد. و آماده کدنویسی است. در این حالت، اگر مراحل بالا به درستی انجام شود، نباید هیچ دکمه‌ی راه دور را روشن کنید.

توجه: توجه داشته باشید که هر ریموت دزدگیر فقط به یکی از این روش‌های خام شدنی که در بالا اشاره شده، پاسخ می‌دهد و باید از فروشنده در این باره سوال پرسیده شود.

3-  کددهی به ریموت دوم

پس از انجام مراحل بالا، در این مرحله باید ریموت اصلی و ریموت آماده را رو به روی هم قرار دهید و هر یک از دکمه های مشابه هر دو ریموت (مثلا دکمه قفل)را باید به مدت 5 تا 10 ثانیه به طور همزمان فشار دهید. پس از این مرحله، اگر کلید ریموت شما کد شده است، با فشردن همان دکمه ریموت، چراغ ریموت شما باید به حالت چشمک زن (حالت اول) برگردد. این مرحله را برای همه کلیدهای هر دو ریموت یک به یک انجام دهید تا همه ریموت های کپی شده پس از فشار دادن دکمه به حالت چشمک زن (اولین حالت) برگردند.

توجه: برخی از ریموت ها دارای آنتن گیرنده در پشت ریموت هستند. اگر کد را از جلوی ریموت دریافت نکردید، می توانید ریموت ها را پشت سر هم قرار دهید و مراحل را تکرار کنید.